Sommarkläder i stora lass

På tisdag åker vi till Rom och resfebern börjar så smått komma. Dels därför att jag verkligen ser framemot resan, dels därför att jag HATAR att flyga, dock inte så pass att jag avstår att resa men nära.

Så jag har inte legat på latsidan, bara härifrån.
Jag har sytt för fulla muggar och förutom en klänning till mig, har det bara blivit kläder till kotten.

Jag har sytt flera T-shirtar efter samma mönster som detta och dom är kanon, sitter sååå bra.

Mönster: Omgjort Ottobre-mönster.
Material: allt är från Stoff och Stil.
Positivt/negativt: enkla att sy, sitter jättebra.

Sen bestämde jag mig för att testa ett annat T-shirt-mönster där man bara behövde kanta en gång, det lät så bra. Men... Den sitter verkligen inte lika bra. Större på alla sätt och vis. Går visserligen att dra rakt över huvudet men det sitter den inte bra i halsen. Får vara en sovtröja tror jag.

Mönster: Ottobre
Material: Tyg från Stoff och Stil, mudd från någon symässa.
Positivt/negativt: Gick jättesnabbt att sy, men sitter inte så bra.

Kommentarer

Populära inlägg