Sommarbyxor

Det jag har satsat mest på, är byxor och shorts. Ville ha mjuka, tunna bomullstyger. En del shorts men även långa byxor som skyddar mot solen men inte blir så varma.

Jag gillade verkligen byxorna Kotten hade på namngivelsen så det mönstret plockades fram igen.

Min mamma köpte detta turkosa tyg på 80-talet för att sy shorts till min pappa. Det blev aldrig några shorts då men nu plockade mamma fram tyget från sina gömmor.
Det är ju så coolt!

Mönster: Ottobre, men har kortat till shorts.
Material: turkosa tyget är från mammas gömmor, äkta 80-tal! Det gröna vet jag inte, kanske Stof och Stil ;)
Positivt/negativ: Jättebra mönster, supercoolt tyg! De sitter kanon på Kotten.



Ett annat mönster jag tycker om är detta som jag sydde pingvinbyxor i, och det fick bli ett par byxor till i denna variant. Jag sydde på en liten ficka fram på ena benet.



Kommentarer

Populära inlägg