Hattar och sommardräkt

När vi hade vår fantastiska syjuntehelg, så hade Å med sig olika handarbetstidningar som hon inte längre vill ha. Jag tog tre stycken av dom och har redan använt flera mönster. Jag blev överraskad och superglad när jag i en av tidningarna hittade mönster på beppehattar till barn. Jag har letat överallt efter det!
Först ut var en beppehatt som jag förstorade något eftersom mönstret var till mindre barn än Kotten.
Den blev bra med frotte på ena sidan och trikå på andra, variera efter tycke.
Det är bara det att den passar mig!


Mönster: Burdatidning från 2002.
Material: Frotte från tygaffär i Helsingör, trikå från Stoff och Stil.
Positivt/negativt: Bra mönster men storlekarna var lite skumma.

Försök nummer 2 gick bättre.
Denna gång gjorde jag bägge sidorna i den mjuka frotten för att den ska passa till alla kläder.


Sen fick det bli en sommardräkt till. Jag förlängde den något eftersom Kotten är rätt så lång och den förra passade precis. 


Mönster: Ottobre, omgjort nu på flera sätt.
Material: tyg från.... kan ni gissa? Stoff och Stil!

Kommentarer

Populära inlägg