Nintendonostalgi!

Då och då plockas det gamla Nintendot fram och då poppar tävlingsinstinkten upp för både sambon och mig.

Jag fick idén att virka en väska, antingen till sommaren eller kanske till när det är dags för Kotten att börja dagis. Jag har en massa vitt akrylgarn liggandes som är perfekt till såna här projekt, så vit fick den bli. Men jag ville gärna ha något mönster, så ett tag tänkte jag den i blårandigt.
Men så såg jag på nätet någon som hade broderat nintendofigurer och då var det klart!
Monsterna i Zelda fick det bli! Det är ju inga svårigheter att fixa mönster till nintendofigurerna, det är perfekt i pixelform.


Jag virkade handtaget dubbelt för att vika ner på insidan för bättre stabilitet. Det ska komma till ett foder till väskan oxå.

Mönster: inget på väskan. Gjorde eget på monsterna.
Garn: akryl från stoff och stil
Positivt/Negativt: väskan gick jättesnabbt att virka, men mönstret skulle jag vilja ha lite tydligare vid färgbytet. Finns säkert någon bra teknik för det. Får kolla det till nästa gång.
Kommer definitivt att virka fler väskor.

Kommentarer

Populära inlägg