Det är väl typiskt?


Hos oss försöker vi att anpassa så att djuren ska ha det så bra som möjligt. T ex finns det i varje fönster plats för en kattgump så att det alltid kan spanas och försökas locka på fåglar med konstiga ljud (vad är det för något förresten! tror katter verkligen att det fungerar?!).
Denna vår har jag sått lite perenner till trädgården. Bl a clematis, några andra klätterväxter och lavendel. Detta har oxå medfört att ett fönster är helt upptaget av mina odlingar. Eller inte visade katten igår. Man kan t o m sitta ovanpå om det behövs, allt för att visa att det minsann är hennes fönster och att det inte är hennes problem att det nu råkar finnas saker ivägen.
Jag blev inte alls förvånad när jag hittade henne där och inte kan man bli speciellt arg när det ser ut som om hon sitter och ruvar på mina odlingar. Vem vet, det kanske blir extra bra plantor av just dom?

Kommentarer

Populära inlägg