Vårkappa till liten tjej

Fick beställning av en arbetskamrat som önskade en kappa till en lilltjej efter att ha sett den här innan jag postade iväg den. På min blogg såg hon även den röda, den första jag sydde.

Denna lilltjej har lila som favoritfärg och jag och beställaren åkte till Stoff och Stil för att titta på tyger tillsammans. Direkt hittade L ett tyg med lila violer som var helt underbart.
När vi sen hade hittat ett mjukt lila manchestertyg så insåg vi hur fint violerna passade till som foder. Inom en timme hade vi handlat allt vi behövde förutom knapparna.
L fick med sig en liten provbit av fodret med sig hem för att gå till en knappaffär och hitta några som skulle passa. Och det gjorde hon verkligen!

Kappan blev superfin och nu hoppas jag bara att lilltjejen blir lika förtjust i den som jag och L är!





Material: Manchestertyg och bomullstyg, båda från Stoff och Stil. Knappar från Gunillas Hemsybutik
Stl: 110
Positivt/negativt: det är en fantastisk kappa som är lika rolig att sy denna gången. 

Kommentarer

Populära inlägg