Tröttare än jag trodde...

Kotten har börjat förskolan och jag är tillbaka på jobbet om vanligt.
Känns väldigt bra, lite jobbigt och väldigt uttröttande. Jag är betydligt tröttare om kvällarna är jag trodde jag skulle vara. Känner mest för att krypa ner i soffan med en bra bok efter Kottens nattning och det är precis vad jag ofta gör. Då kopplar jag av fullständigt. Och vad händer då? Jo, denne somnar! Ibland känner jag mig extremt tråkig.

När jag har orkat har jag sytt men då inte orkat lägga upp någonting här. Så därför kommer det en hög nu.

Den grå/röda fleecejackan jag sydde till Kotten visade sig vara en hit och används hela tiden. Någon dag, ibland någon timme, på förskolan så är det dags för tvätt och för att hinna med sydde jag en till.


                                                                   Titta flygplan!

Denna jacka blev mörk- och ljusblå. Mössan sydde jag i samband med den andra fleecejackan.
Mössan är baserad på Blomma åker vagns mönster. Jag gjorde den bara i två olika tyger och det funkade kanon. Så enkel modell och den sitter så bra. Detta mönstret kan jag varmt rekommendera.


En superst igenkottströja har oxå hunnits med. Samma mönster som traktortröjan. Redan välanvända tröjor.

Kommentarer

Populära inlägg